onsdag 6 augusti 2008

Rosa


Så blev sjal nummer två klar, denna gång stickad i ett finare och "silkigare" garn. Denna är tänkt att användas då jag ska på bröllop om några veckor. Tror jag kommer att känna mig ganska fin i den... :-)

(Kronan på bilden är handgjord av en kvinna i Kristiania i Köpenhamn. Pengarna som denna kreativa kvinna får in genom sitt hantverk går till välgörande ändamål. En av mina närmsta vänner har gett denna till mig och jag är jätteglad för den!)

Sjalen är stickad i ett garn som heter Kid-Silk från Drops/Garnstudio

3 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Gud vad fin!!! Även om jag tycker att sjalar kan kännas svårburna så skulle jag kunna ha hur många som helst för de är så vackra.
Har en grön som mamma stickat till mig. Får helt enkelt börja ha en stil som gör att de passar. ;-)

Carolina sa...

Jättefin!

underbarn sa...

Tack tack! :-) Så roligt att få beröm! Håller med dig gobli; lite svårburna är de men jag har ändå ett stooort behov av sjalar! Konstigt....