tisdag 27 mars 2012

Krokodiler & fuskfickor


Jag älskar krokodilerna från Michas Stoffecke! Idag blev det en body i förbättrad modell och ett par jeans med fuskfickor. Tror mitt lilla troll kommer att bli fin i detta imorgon.
Mönster kommer ursprungligen från Ottobre men både byxor och body är rejält omritade. Krokodiltyg kommer som sagt ifrån Michas Stoffecke. Gjorde en beställning för ett par veckor sedan och har nu några färgglada gobitar som bara väntar på att bli fina plagg till lilleman.
Jeans är jag inte särskilt glad för att klä bebisar i. Det ska vara mjuka och sköna kläder på en liten bebiskropp och jeans tillhör vanligtvis inte den kategorin. Men när jag får sy dem själv blir det annorlunda. Mjuka sköna muddar och en bralla som inte sitter å någonstans. Så ska det vara! Hittade också en så snygg jeansgul tråd att sy dekorsömmarna i. Piffigt blev det!
Bra just nu: Modellen på bodyn; bra med djupare halsringning, kortare sidosöm, längre bakstycke och att jag inte drog så hårt i kantbandet. Jeansens stickningar; snygg jeansgul färg.
Dåligt just nu: Att overlocken fortfarande bråkar med mig, men vi kommer lite bättre överrens nu än i förra veckan :-) PLUS att det inte funkar att dela upp texten i stycken just nu!!!


Jag har fortfarande en hel del tyger kvar till salu. Tycker du priset är helt fel så kom med bud!

1 kommentar:

Alice sa...

Åh vad snyggt! Både byxor och body.