lördag 26 juli 2008

En blåsig dag...



Nu har jag äntligen gjort något till mig själv! Jag beställde för ett tag sen en underbar sjal av mamman till tjejen som håller till på denna blogg. Jag blev så glad för sjalen och inspirerad av mamman att jag bestämde mig för att prova sticka själv. Min mamma är väldigt duktig på att sticka och har gjort otaliga plagg till oss syskon när vi var små och nu när vi är vuxna har det istället blivit små stickade bebisplagg till våra små barn när de kom alldeles nya till denna värld. Hur som helst så har min mamma fått rycka ut och visa lite enkel stickning och med hennes handledning blev jag nöjd med mitt första stickprojekt!

4 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vilken fin sjal:-)
Skulle också vilja kunna sticka...

Carolina sa...

Jättefin sjal!
Jag tycker du ska vara nöjd med ditt första stickprojekt :)

underbarn sa...

Tack ska ni ha!

lindberg: det är bara att testa! :-)Finns nån sida på nätet som beskriver lite hur man kan göra, kommer inte på just nu var den är...

carolina: jo, jag är ganska nöjd faktiskt :-) Ska göra ett nytt försök i rosa, tänkte jag, som jag ska ha på bröllop framöver.

á Yeliqa sa...

Den blev ju jättefin och inte skulle man kunna tro att det var din första:) Ser fram emot fle sjalar nu på din blogg :)