torsdag 10 januari 2008

Mössor till mina pojkar!


Nu har jag knåpat ihop mössor till killarna. Mönstret har jag ritat själv efter lite inspiration hos bloggarna. Tyget är faktiskt limefärgat muddtyg från Stoff o Stil och av erfarenhet vet jag att det töjer sig lite efter användning, men mössorna är fodrade med fleece så kanske *hoppas hoppas* så håller de formen.


Jag testade också att göra en applikation på Lillebrors mössa och blev ganska nöjd! Applikationen är också av muddtyg. Tidigare gjorde jag ju en på Storebrors "Dinoväska" som jag inte alls blev nöjd med "men skam den som ger sig"! :-) Jag måste helt enkelt öva och så måste jag nog inse att allt inte kan bli fint på första försöket. Sen så är det ju hundra gånger lättare att sy en prinskrona än en dinosaurie! Så här är nu försök nummer två...

6 kommentarer:

Tea-Louice sa...

Det visste jag inte att muddtyget töjer sig efter ett tag.
Vet du hur det är med e-slöjds tyger? Håller de formen bra? Jag har också precis sytt mössor!

underbarn sa...

Jo, de muddtyger jag har töjer sig...eller så syr jag på för stora muddar. :-) Jag har börjat använda nea nobelles och det är hittills den bästa. E-slöjds tyger som muddar gillar jag inte...töjer sig... men i mössor och tröjor m.m. är de kanonbra! Håller formen fint. Har sytt flera mössor i e-slöjdstyger som används flitigt och de är fortfarande lika fina!

Tea-Louice sa...

bra tips! Tack!

DORIS DAISY sa...

...och snygga blev mössorna! Härliga färger!

Theres tessan Karlsson sa...

Caroline!!
Mössorna är underbara!!
Får man göra en beställning till Thimmys födelsedag den 15 mars!
byxa+tröja i mystyg....??
Kram Theres

underbarn sa...

Tack för fina kommentarer!

Theres! Jag ringer dig!