fredag 4 januari 2008

Kanintröja

Lillebror fyller år nästa lördag och då tycker jag att det passar fint att ge honom en kanintröja. Byxor till ska det också bli. Mönstret kommer från Ottobre nr 4/07 med lite modifikation. Sprundet där bak har jag gjort lite annorlunda. Jag tyckte att det blev för stor glipa efter att ha fäst tryckknappen så jag klippte helt enkelt bort "flärparna" med tryckknappen, sydde in kanterna och satte tryckknappen en liten bit in på halsmudden istället, (därför ser det lite snett ut under knappen på bilden)det blev mycket bättre! Nu är det ingen glipa utan sprundet är ihop i nacken när knappen är knäppt.

5 kommentarer:

DORIS DAISY sa...

Jättesnygg!
Kanintyget är ju så himla snyggt alltså...

Annelie sa...

Fin tröja! Är lite intresserad av hur spundet ser ut bakifrån. Har sytt samma tröja o gillade inte riktigt sprundet heller. Ditt sätt att lösa saken verka mycket smart!

Gekko sa...

Härlig tröja! Jag var nöjd med sprundet när jag sydde den tröjan för länge sen, då sydde jag av botten på sprundet så det inte blev lika runt. Men ditt sätt verkar ju också smart! Tål att tänkas på till nästa gång! Det är så kul att se allas kaninalster!

underbarn sa...

Tack snälla ni för fina kommentarer!

morvern: Jag lägger in ett par bilder så kan du se hur det ser ut.

underbarn sa...

Gecko: Jag sydde också av sprundet men det blev inte bra ändå. Jag ska kika lite på din tröja tror jag :-) tack för respons!