onsdag 27 februari 2008

Beställning klar!


Idag har symaskinen gått varm! Jag har väntat i flera dagar på att stora paketet från Stoff o Stil skulle landa hos mig och först i dag kom det! Tänkte nämligen leverera lite beställningar i morgon när jag träffar de båda beställarna ifråga, i stället för att behöva skicka med posten... jag kommer nämligen inte att träffa dem innan det bär av på vår resa nästa vecka. Så det blev turbofart på symaskinen!

Vad har knåpats ihop då? Jo, två par muddisar varav det ena paret har en prick för att matcha mössan jag bloggade om här om dagen. Denna modellen är lite vidare än de jag brukar sy då dessa ska användas som överdragsbyor. De är sydda i fleece och i stl 74. Ett par tajts i grå stretchjersey i stl 104 har det också blivit. De har justerbart resårband i midjan. Jag är väldigt nyfiken på hur passformen är då jag ritat mönstret till dem helt på egen hand. Övriga kläder har jag bloggat om tidigare men hela lilla beställningen är samlad på bilden nedan. Håller nu tummarna att allt ska passa och falla mina vänner i smaken!
















3 kommentarer:

Familjen skogstokig sa...

Jättefint, särskilt giraffmössan!

á Yeliqa sa...

Oj vad du har hunnit med mycket. Kul att du tog igen pricken från mössan och placerade en prick på byxorna också :)

underbarn sa...

Tack! Jag blir så glad av kommentarer! :-)