onsdag 20 februari 2008

Mössa till en liten goding!



En av mina vänner ville att jag skulle sy en mössa till hennes lille grabb på sex månader. Hon ville att den skulle vara brun med något i turkos på, så det blev helt enkelt en prickmössa! Tyget är stretchjersey från Stoff o Stil och pricken är av velour från neanobelle. Attans att det ska vara så svårt att fota så färgerna stämmer överens med verkligheten och solen lyser ju med sin frånvaro, annars hade jag ju kunnat ta bilden ute. Får testa en annan dag! Jag hade inget mössmönster utan kikade lite på en av Storebrors mössor och försökte göra något liknande.

Hittade ingen lämplig modell för tillfället utan Frogster fick ställa upp!

Gillade denna modellen, och den var enkel att sy. Nästa gång gör jag lite annorlunda med applikationen. Då kommer jag att sy med tråd i samma färg som applikationen eftersom lite ludd från velouren syns utanför sömmen nu när jag sydde den med brun tråd.









2 kommentarer:

Gulligan sa...

vilken fin..det blir så mycket roligare med en applikation...

underbarn sa...

Tack! Ja, applikationen sätter lite piff på det hela!