fredag 1 februari 2008

Kul med tjejkläder!

En av mina vänner ville att jag skulle sy kjolar till hennes båda flickor. Hon hade en modell som hon var väldigt nöjd med så med hjälp av den konstruerade jag ett eget mönster. Hon ville också att det skulle finnas med någon applikation och flickorna är i värsta prinsessåldern så då bestämde vi att det skulle bli prinsesskronor på kjolarna. De är (som vanligt:-)) sydda i hilcovelour från neanobelle och även mudden är av hilco från samma ställe. Storleken är 110.

Det var väldigt kul att sy kläder till flickor som omväxling! Som pojkmamma blir det annars mest pojkkläder eller kläder som passar både flickor och pojkar.



3 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

vilka söta kjolar.... min dotter bad mej häromdan att göra en kjol till henen så det kommer nog bli ett snarlikt projekt här oxå =) fast hon skulle bestämt ha hjärta lr kanske blomma som hon sa haha

jättefina som sagt

á Yeliqa sa...

Så härliga kjolar du har sytt. Fint med prinsesskronor som applikation

Theres tessan Karlsson sa...

Underbara!!!! Finaste skönaste kjolar jag sett! härlkiga!!! Om man hade haft tjej så hade jag velat beställa....det får bli till kusinen längre fram,!!!!!