fredag 8 februari 2008

Födelsedagskläder till T!


En av mina vänner frågade mig om jag ville sy kläder till hennes lille T som snart fyller 2 år. Och självklart vill jag det! :-) Jag fick helt fria händer och valde då att sy en tröja i e-slöjds limefärgade trikå. Jag tycker lime är en så härlig färg nu till våren. Sen ville jag kombinera tröjan på något sätt med neanobelles turkosa velour som jag tänkt ha till muddisar och då fick det bli ett T i samma tyg. Efter flera försök fick jag till applikationen så jag blev nöjd. Efter tips från Marine som bloggar här strök jag på vlieseline på baksidan av tyget applikationen skulle sitta på och så använde jag tidningspapper under hela alltet när jag sydde fast T:et. I ärmslutet sydde jag fast mudden så det skulle bli lager-på-lager-effekt. Så nu håller jag tummarna och hoppas att setet faller lille T och hans föräldrar i smaken...alltid lika läskigt att sy till någon annans barn än sina egna! :-) Mönstret till tröjan är eget med inspiration från Ottobres workshop och muddismönstret är mitt egna.



4 kommentarer:

Mimmi sa...

Supersnyggt!!! Jag bara älskar turkost och det var så pricken över i:et när namnlappen matchande också. Kul!

á Yeliqa sa...

Härlig födelsedagsderss till T. Ser jätteskön ut

Theres tessan Karlsson sa...

wow!! Helt fantastiska! Jag älskar dem! Vad härligt att du gjorde ett T på tröjan Caroline! Den blir så underbart personlig då!!! Underbara färger! Min T kommer klä sååå bra i dem, det hade du tänkt ut fint!!! Älskar dig gumman, du e bäst!!!!

underbarn sa...

Tack alla, för snälla kommentarer! *gillar* Och Theres, hoppas såååå att du blir nöjd! :-)