torsdag 28 februari 2008

Ny giraffmössa i större storlek!




I dag har jag träffat mina vänner och fick då möjlighet att prova mössorna på deras små knattar och det visade sig att de var alldeles för små! Alltså fick jag knåpa ihop en ny giraffmössa i lite större storlek. Det kommer även att bli en större prickmössa också när mer tyg landar i brevlådan. Att det ska vara så svårt att få till rätt storlek! Hoppas nu att denna passar!





Vad gör jag då av de båda för små mössorna? Kanske någon är intresserad av att köpa dem?




Giraffmössan mäter 17 cm tvärs över och är inte superelastisk. Kan passa ett litet barn på kanske 2 månader. (Tänk vad fel jag räknat när jag sydde den! Skulle passa en sexmånders! Men nu har jag mätt på ballonger (!) och jämfört med mina pojkars huvudmått när de var yngre så detta borde stämma! :-D )

Prickmössan är lite större och i mer elastiskt material. Den mäter 18 cm tvärs över och kan passa ett barn på ca 4-5 månader. De ska ju sitta lite tajt, så mössomfånget är ju några cm mindre än huvudomfånget.

Är du intresserad så maila! Adressen står uppe till höger.

3 kommentarer:

Theres Karlsson sa...

Fantastisk mössa. Älskar giraffen!!!!!!

Kaja sa...

Tycker det är stencoolt med "raffe" på mössan!

//Kaja

underbarn sa...

:-) Vi har döpt den efter Lillebrors gosegiraff, den heter Affe Giraff!