torsdag 17 april 2008

Biltröja till kusinen



Killarnas kusin fyllde fem häromdagen och Storebror (som är tre år) ska gå på sitt första riktiga barnkalas på lördag. Presenten kommer att vara den här biltröjan i e-slöjds trikå och muddbrallor i Stoff och Stils joggingtyg.

När jag sydde applikationen kände jag att det här blir bra! Jag använde totaly stable under och tyget drog sig inte alls, men nu ser jag ju att hjulen inte blev så snygga... de ska faktiskt inte vara helt runda men aningens mer runda hade ju inte gjort något. Tröjan är ett väldigt modifierat Ottobremönster.

Muddbyxorna blev jag nöjd med! Första gången jag syr knapphål på min maskin och det funkade bra. Det är så svårt att veta om mudd utan knytband blir lagom i midjan på en kille på fem, så det fick bli ett par med knytband och jag tycker det blev snyggt. Mönstret är från Ottobre nr 1/08 fast jag har ändrat lite här och där till jag blev nöjd.








3 kommentarer:

Kaja sa...

Jag har ett par cykelhjul som inte heller blev 100% runda. Det är verkligen toksvårt att få till. Hundar, fiskar och paraplyer - inget problem. Men hjul...

Tycker att tröjan var jättefin! Min grabb skulle säkert vilja ha en sådan. Han har önskat sig en racerbilströja...

underbarn sa...

Ja...jädrans hjul... :-D

Tack Kaja! Jag funderade först också på en racerbil...men sen hittade jag den här i Ottobre och det är så behändigt när man bara kan rita av.

á Yeliqa sa...

Oj så snyggt det blev, och även om inte hjlen blev helt perfekt så kommer tröjan garanterat bli populär :)