fredag 4 april 2008

Present till en helt ny bebis!

Vänner till oss har precis blivit föräldrar till en alldeles ny liten kille och på måndag ska vi få snusa bebis! Ska bli så roligt att få se liten. Antagligen blir man helt bebissjuk ...farligt, farligt :-) Första helt nya bebis i min närhet som jag kan sy till. Jag började ju att sy i oktober i höstas och detta är första bebisen som kommit sen dess! Jag tänkte att det kunde vara skönt med kläder i velour nu när våren kommer. Min kille har en hoodie, sydd av tygpärlor, som jag är så glad för och eftersom den är så användbar, både att ha utanpå som en kofta eller inne om man vill gosa in sin bebis lite, ville jag göra något liknande, men jag skippade huvan. Jag använde mig av ett mönster från Ottobre nr 1/06, och ändrade tills jag blev nöjd. Mönstret till byxorna är mitt gamla vanliga. Allt i stl 62. Velouren är hilco från neanobelle och även mudden är därifrån.

4 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Settet ser verkligen jättemysigt ut och färgerna är så fina.

underbarn sa...

Tack! Jag hoppas bara de blir nöjda!

linnzan sa...

Hej!
Gillar verkligen dina saker, kanon fina! Och den här omlottröjan gillar jag verkligen.

underbarn sa...

Tack ska du ha Linnzan! Gillar din idé med Give and Get. Har mycket på G just nu...men är riktigt intresserad om nån månad eller två! :-) Hör av mig o så fall!