tisdag 22 april 2008

Sommarshorts!



Jag har en beställning på gång nu, en ganska så stor beställning. :-) En trevlig tjej som jag träffat på babysången har sett lite av mina sydda alster och blev intresserad av att beställa diverse olika saker till hennes lille L. En del av beställningen är tre par shorts och eftersom jag inte sytt sådana tidigare ville jag testa att sy ett par först till min lille kille. Jag ritade av ett par befintliga shorts och ändrade om mönstret en aning. Jag bollade lite med andra syintresserade på "sytråden" om det skulle funka att sy shorts i hilcos interlock och efter att ha testat nu så tycker jag att resultatet var över förväntan! De blir perfekta på en liten när sommaren väl kommer och vädret blir riktigt varmt.


1 kommentar:

www.syfroken.se sa...

Shortsen ser ju supersköäna ut!
www.syfroken.se