måndag 14 april 2008

Jag ska bli med overlock!

Nu är den på väg! I slutat av veckan borde den vara hos mig, min nya overlock. Det blev en Janome My Lock 744D.

Så var det tänkt från början, när jag köpte min lilla enkla symaskin på Konsum. Jag skulle först testa och se om detta nyvaknade intresse var något som skulle hålla i sig. Det har ju blivit en hel del saker sydda sedan oktober och jag måste säga att jag det är ganska skönt då jag får en liten stund över för mig själv och kunna tillbringa den vid symaskinen. Avkoppling. Och så är det så roligt att kunna skapa något själv och med det glädja både familj och vänner. Och längtan efter något mer avancerat, den blev bara större. Nu har jag gjort slag i saken och beställt! Så efter kommande helg kommer mina färdiga projekt att se lite mer proffsiga ut. :-)

2 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Men så KUL. GRATTIS!!!
När man väl ha börjat sy med overlock så kan man aldrig sluta :)

underbarn sa...

Ja, det känns jätteroligt! Hoppas bara att allt klaffar så den kommer fram, och i helt skick helst! :-)