söndag 27 april 2008

Omarbetade muddisar till lille L

Jag är ju på gång med en beställning som jag fick härom dagen. Väntar på en laddning tyger från neanobelle, superbussy och stoff o stil som troligtvis dyker upp om inte i början på veckan så i slutet, men lite grand har jag hemma i alla fall så jag har kunnat påbörja beställningen. Tjejen beställde bla velourisar till sin lille kille och hon ville ha lite pös nertill. På de tidigare muddbyxorna jag sytt var det inte så mycket pös så jag trixade lite med mönstret och fick till det som jag ville. Byxorna är i stl 80, och velour och mudd är båda hilcos från neanobelle. (Och himmel vad kul det är att sy på overlock! :-))

2 kommentarer:

Botilda sa...

Vilket schyst pös! Fick du dra rynktrådar i bensluten för att få till det? Jättefina.

underbarn sa...

Tack, Botilda! Ja, pöset blev bra! :-) och nej, jag drog inga rynktrådar...brukar tänka att det löser sig ändå! Och denna gången gjorde det faktsikt det! :-) Jag puttade på velouren under overlockfoten lite extra så den rynkade sig fint och mudden är extremt töjbar. Men nästa gång drar jag nog rynktrådar istället.